OBCHODNÍ PODMÍNKY
Konsimo S.R.O
se sidlem: Kurzova 2222/16 PRAHA 13 – STODŮLKY,
155 00 PRAHA 515
identifikační číslo: 07752946
daňové identifikační číslo: CZ07752946
e-mail: konsimo@konsimo.cz
Kontaktní telefonní: +420 228 880 930
pro prodej zboží prostřednictvim on-line obchodu umístěného na internetové adrese
https://konsimo.cz
- 1. Definice pojmů
- „prodávající“ – prodávajícím se rozumí obchodní společnosti Konsimo S.R.O, Kurzova 2222/16 PRAHA 13 – STODŮLKY, 155 00 PRAHA 515, DIČ CZ07752946, IČ 07752946.
- „e-shop“ – e-shopem se rozumí webová aplikace dostupná na internetové adrese https://konsimo.cz, jejímž prostřednictvím je kupujícímu umožněn výběr zboží a odeslání objednávky zboží.
- „kupující“ – kupujícím se rozumí fyzická osoba, která má zájem o koupi zboží na základě kupní smlouvy uzavřené s prodávajícím.
- „spotřebitel“ – spotřebitelem se rozumí kupující, který je fyzickou osobou, která uzavírá kupní smlouvu s prodávajícím mimo rámec své vlastní obchodní, výrobní nebo obdobné (podnikatelské) činnosti, mimo výkon svého povolání nebo nikoliv jménem a na účet jiné podnikající osoby. Ostatní kupující, kteří nejsou spotřebitelem, vystupují ve vztahu k prodávajícímu v postavení podnikatele.
- „podnikatel” – kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku, je považován se zřetelem k této činnosti za podnikatele. Pro účely ochrany spotřebitele a pro účely § 1963 se za podnikatele považuje také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele.
- „obchodni podmínky” – se rozumi tato pravidla obchodu.
- „registrace kupujícího” – jednorázový úkon, spočívající ve vytvoření účtu zákazníkem, provedený prostřednictvím administračního panelu poskytnutého prodávajícím na internetových stránkách obchodu.
- „zboží” – rozumí veškeré produkty, které prodávající nabízí kupujícímu ke koupi prostřednictvím e-shopu.
- „objednávka” – projev vůle kupujícího uzavřít smlouvu o prodeji zboží na dálku prostřednictvím obchodu, v němž je uveden alespoň druh a počet zboží.
- „kupní smlouva“ – kupní smlouvou se rozumí kupní smlouva ve smyslu ustanovení § 2079 a násl. občanského zákoníku, jejímž předmětem je úprava práv a povinností smluvních stran při převodu vlastnického práva ke zboží.
- „občanský zákoník“ – občanským zákoníkem se rozumí zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
- „Newsletter” – elektronická služba, která umožňuje uživateli odebírat a přijímat na e-mailovou adresu uvedenou uživatelem bezplatné informace od poskytovatele služeb týkající se portálu.
- „Blog” – elektronická služba dostupná na Portálu pro jeho uživatele.
- 2. Obecná ustanoveni
- Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.
- Prodávající vynakládá veškeré přiměřené úsilí, aby byl internetový obchod dostupný a fungoval správně. Dočasná nedostupnost e-shopu z technických nebo jiných důvodů nezávislých na vůli prodávajícího nemá vliv na práva Kupujícího vyplývající z uzavřené kupní smlouvy, zejména právo na odstoupení od smlouvy, zrušení nebo změnu objednávky. Kupující může svá práva z uzavřené smlouvy uplatnit také prostřednictvím jiných dostupných komunikačních prostředků, včetně elektronické pošty zaslané na kontaktní e-mail prodávajícího.
- Je-li kupujícím spotřebitel dle § 419 zák. 89/2012 Sb., občanský zákoník, řídí se vztahy neupravené těmito smluvními podmínkami zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
- Kupující uzavřením kupní smlouvy potvrzuje, že se seznámil s úplným zněním těchto smluvních podmínek, že rozumí veškerým jejím ustanovením, a že s nimi v plné míře souhlasí.
- Prodávající může tyto obchodní podmínky měnit nebo doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu platnosti předchozího znění obchodních podmínek.
- Uživatelský účet
- Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží.
- Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat.
- Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
- Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
- Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 1 rok nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy.
- Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového.
- Kupující má možnost po dokončení transakce ohodnotit danou transakci a Prodávajícího prostřednictvím systému zpřístupněného v Obchodě. Pouze Zákazník má právo zveřejňovat hodnocení. Každý Zákazník se zavazuje uvádět pouze pravdivé informace; poskytovat pouze informace založené na skutečnostech, zejména se zdržet urážek a jiných ponižujících výroků; a hodnotit pouze okolnosti přímo související s realizovanou transakcí. Zejména je zakázáno zveřejňovat nezákonný obsah, obsah porušující práva třetích osob, stejně jako odkazy či hypertextové odkazy na externí webové stránky. Prodávající je oprávněn odstranit recenze, pokud existuje podezření na porušení těchto Obchodních podmínek, práv třetích osob nebo jiných platných právních předpisů. Neověřené recenze, získané mimo náš systém nebo pocházející od osob, které neuskutečnily nákup, nejsou zveřejňovány.
- 3. Kupni smlouva
- Koupě zboží je možná jen přes webové rozhraní E-shopu.
- Kupní smlouva je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná třetím osobám.
- Kupující vybráním zboží z nabídky prodávajícího a jeho následným objednáním) podává prodávajícímu návrh na uzavření kupní smlouvy. Kupní smlouva mezi prodávajícím a kupujícím je uzavřena okamžikem akceptace tohoto návrhu, tedy potvrzením objednávky ze strany prodávajícího odeslaným na e-mailovou adresu kupujícího. V případě, že k takovémuto potvrzení ze strany prodávajícího nedojde, má se za to, že kupní smlouva nebyla uzavřena.
- Kupující je srozuměn s tím, že prodávající není povinen uzavřít s kupujícím kupní smlouvu na veškeré zboží uvedené v e-shopu prodávajícího, tj. že vystavení zboží v e-shopu prodávajícího není nabídkou k uzavření smlouvy ve smyslu § 1732 obč.
- Cena veškerého zboží nabízené na e-shopu prodávajícího je uváděna včetně DPH i všech poplatků s prodejem souvisejících (s výjimkou ceny za poštovné a doběrečné, která je uvedena samostatně).
- Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění veškerých náležitostí objednávkového formuláře, včetně souhlasu se zněním těchto obchodních podmínek.
- K přechodu vlastnického práva k objednanému zboží z prodávajícího na kupujícího dochází až úplným uhrazením kupní ceny včetně nákladů na doručení.
- Cenu zboží, jakož i veškeré náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy, může kupující uhradit prodávajícímu následujícím způsobem: prostřednictvím platebního systému PayU zvoleným způsobem nebo bankovním převodem na účet prodávajícího do 7 dnů od odeslání objednávky.
- Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
- 4. Plnění smlouvy
- Při nákupu Zboží je Vaše povinnost poskytnout Nám všechny informace správně a pravdivě. Informace, které jste Nám poskytli v Objednávce budeme tedy považovat za správné a pravdivé.
- Zboží je kupujícímu dodano na adresu určenou kupujícím objednávce. Volba způsobu dodání se provádí během objednávání zboží.
- Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši.
- Náklady na dodání zboží v závislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží jsou uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
- Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
- Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
- V případě, že je nezbytné z důvodů na straně kupujícího, dodávat zboží jinak, než bylo ve smlouvě smluveno, je prodávající oprávněn požadovat po kupujícím veškeré náklady s tímto doručením spojené.
- Zboží bude zákazníkovi doručeno pouze v pracovní dny na území České republiky, a to ve lhůtě uvedené na stránce produktu. Prodávající si vyhrazuje delší lhůtu v případě, že zboží není skladem nebo existuje jiná překážka bránící jeho okamžitému odeslání kupujícímu. O délce této lhůty bude kupující informován, jakmile se o ní dozví.
- Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy až do okamžiku převzetí zboží kupujícím, v případě nepředvídaných okolností, které znemožňují dodání zboží kupujícímu (např. vyšší moc, přerušení dodávek od výrobce, zánik výrobku z nabídky). O odstoupení bude kupující neprodleně informován a v případě přijetí platby bude částka vrácena stejným způsobem, jakým byla uhrazena.
- Prodávající si vyhrazuje právo odstoupit od smlouvy v případě, že na straně prodávajícího dojde ke zcela zjevné technické chybě při uvedení ceny zboží na e-shopu nebo v průběhu objednávky, není prodávající povinen dodat kupujícímu toto zboží za zcela zjevně chybnou cenu, a to ani v případě, že bylo kupujícímu zasláno potvrzení objednávky podle těchto obchodních podmínek.
- Prodávající zajistí dodání zboží kupujícímu prostřednictvím třetích osob: Ambro, Suus, GLS. Způsob dodání se liší v závislosti na velikosti zboží. Způsoby dodání a ceny jsou uvedeny v popisu produktu.
- Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu – za platby provedené na základě kupní smlouvy. Prodávající je plátcem daně ze zboží a služeb. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu – po zaplacení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.
- 5. Reklamační podminky
- Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že věc:
- odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
- je vhodná k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a
- je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalacji,
- vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
- věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,
- je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat, a
- věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy.
- Kupující může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí.
- Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil.
- Má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího.
- Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
- Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který kupující věc koupil.
- K odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady.
- Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná:
- prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s § 2170 odst. 1 a 2 OZ,
- se vada projeví opakovaně,
- je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
- je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
- Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná; Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná.
- Reklamaci můžete uplatnit zasláním popisu problému e-mailem na adresu reklamace@konsimo.cz nebo poštou na adresu: Konsimo S.R.O, Kurzova 2222/16 PRAHA 13 – STODŮLKY, 155 00 PRAHA 515. Samotný výrobek však zašlete prosím na následující adresu pro vrácení zboží: Paxy – Konsimo, ul. Vratimovská 681/80, 71900 Ostrava – Kunčice. Reklamované zboží nezasílejte na dobírku, jakékoliv takto vracené zboží nepřijímáme.
- Na některé zboží se vztahuje dodatečná záruka. Informace jsou uvedeny v popisu zboží. ato záruka se vztahuje na vady materiálu a výrobní vady, které se projeví při běžném používání výrobku v souladu s jeho určením. Záruka nemá vliv na práva Kupujícího vyplývající z odpovědnosti za vady dle obecně závazných právních předpisů.
- 6. Odstoupení kupujícího od kupní smlouvy
- V souladu s ustanovením § 1829 obč. zák. má kupující právo ve lhůtě 14ti dnů od převzetí zboží odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu.
- Chce-li zákazník využít tohoto práva, je nezbytné prodávajícímu v uvedené lhůtě oznámit svoje rozhodnutí odstoupit od smlouvy. Kupující k odstoupení od smlouvy může využít písemné žádosti a to formou elektronickou či písemnou na příslušnou adresu prodávajícího.
- Odstoupení od smlouvy můžete zaslat e-mailem na adresu reklamace@konsimo.cz nebo poštou na adresu: Konsimo S.R.O, Kurzova 2222/16 PRAHA 13 – STODŮLKY, 155 00 PRAHA 515.
Zboží, které vracíte, zašlete prosím na následující adresu pro vrácení: Paxy – Konsimo, Vratimovská 681/80, 71900 Ostrava – Kunčice. Nepřijímáme zásilky zaslané na dobírku.
- Kupující odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti, zejména tedy za poškození zboží, opotřebení, znečištění nebo částečné spotřebování zboží.
- Pokud kupující při nákupu tohoto vraceného zboží od prodávajícího obdržel v rámci bezúplatného plnění navíc zboží zdarma (dárek), musí kupující vrátit i tento dárek.
- Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14ti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku kupujícím zvoleného způsobu dodání, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání prodávajícím nabízený).
- Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
- Náklady spojené s vrácením zboží prodávajícímu nese v plné výši kupující.
- Kupující nemůže od smlouvy odstoupit:
- dodávce zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám.
- 7. Ochrana osobnich údajů
Za účelem realizace kupní smlouvy bude prodávající zpracovávat nezbytné osobní údaje kupujícího dle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů, a to v rozsahu a způsobem uvedeným v Prohlášení o ochraně soukromí, které je neoddělitelnou součástí těchto obchodních podmínek, a které je dostupné na stránkách https://konsimo.cz/zasady-ochrany-osobnich-udaju/.
- 8. Nahlášení protiprávního obsahu
- Orgány členských států, Evropská komise a Evropský výbor pro regionální záležitosti Digitální služby nás mohou kontaktovat na adrese konsimo@konsimo.cz. Všechny dotazy prosím zasílejte v polštině.
- Máte-li jakékoli dotazy týkající se aktu o digitálních službách, obraťte se na naše kontaktní místo na adrese konsimo@konsimo.cz.
- Osobám využívajícím obchod (včetně kupujících) je zakázáno zveřejňovat v něm protiprávní obsah (např. v komentářích k blogu).
- Není dovoleno zveřejňovat protiprávní obsah, který porušuje práva jiných osob, ani odkazy na externí stránky. Prodávající může odstranit komentáře, pokud porušují Obchodní podmínky, práva jiných osob nebo právní předpisy.
- Pokud kupující zašle obsah, který porušuje platné právní předpisy, tyto podmínky služby, můžeme, pokud je to vhodné a nezbytné, s upozorněním nebo bez něj: varovat kupujícího, omezit viditelnost jakéhokoli obsahu porušujícího autorská práva, včetně odstranění nebo znemožnění přístupu k takovému obsahu, pozastavit nebo ukončit naše poskytování služeb zcela a/nebo částečně, pozastavit nebo ukončit účet uživatele.
- Rozhodnutí, které učiníme ohledně vaší aktivity na našich webových stránkách, můžete napadnout námitku, pokud s ním nesouhlasíte, kontaktujte nás. Napište vysvětlení, proč bychom měli své rozhodnutí změnit. Máte 14 dní od oznámení na to, abyste nás kontaktovali.
- Kterýkoli uživatel z EU nám může nahlásit obsah, o kterém se domnívá, že porušuje obchodní podmínky, včetně obsahu, který je podle něj v EU nezákonný.
- 9. Zpětný odběr elektrozařízení a ekologická likvidace
- Prodávající je, jakožto distributor elektrických a elektronických zařízení, povinen umožnit Kupujícímu bezplatné vrácení použitého elektrozařízení obdobného typu při koupi nového produktu.
- Kupující má právo odevzdat staré elektrozařízení (např. nefunkční spotřebič) při doručení nového zařízení, a to za podmínky, že se jedná o zařízení stejného druhu a plnící podobné funkce.
- Elektrozařízení nesmí být odkládáno do směsného komunálního odpadu. Spotřebitel je povinen předat elektroodpad na místo k tomu určené – např. do sběrného dvora, nebo využít možnost zpětného odběru prostřednictvím Prodávajícího.
- Všechny ceny elektrozařízení uváděné v našem e-shopu zahrnují recyklační poplatek (tzv. PHE – příspěvek na historický elektroodpad), který je samostatně uveden na dokladu o koupi v souladu s platnými právními předpisy.
- Symbol přeškrtnutého odpadkového koše na výrobku znamená, že dané zařízení podléhá samostatnému sběru a nesmí být likvidováno spolu s běžným odpadem.
- 10. Závěrečná ujednání
- Veškeré vztahy těmito smluvními podmínkami neupravené se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku, jakož i dalšími souvisejícími právními předpisy.
- V souladu s obsahem článku 14 odst. 1-2 Nařízení Evropského Parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 máme povinnost uvést informaci týkající se platformy pro online řešení sporů. Platforma pro online řešení sporů (Online Dispute Resolution) má usnadnit nezávislé, mimosoudní řešení sporů mezi spotřebiteli a podnikateli přes Internet.Tyto spory se týkají smluvních závazků vyplývajících z internetových kupních smluv, nebo smluv o poskytování služeb uzavřených mezi spotřebiteli přebývajícími v Evropské Unii a podnikateli se sídlem v Evropské Unii. Spotřebitel, který chce využít možnost alternativního řešení sporů týkajících se internetového obchodu, může podat svou stížnost prostřednictvím internetové platformy pro online řešení sporů, dostupné na: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Prodávající informuje spotřebitele, že dle zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, má spotřebitel právo na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy nebo smlouvy o poskytování služeb. Subjektem příslušným k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce (ČOI), se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: www.coi.cz. Prodávající souhlasí s účastí v řízení o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů vedeném Českou obchodní inspekcí.
- Vztahy a případné spory, které vzniknou na základě smlouvy, budou řešeny výhradně podle práva České republiky a budou řešeny příslušnými soudy České republiky.
- Smlouva je uzavírána v českém jazyce.
- Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 8 dubna 2025.